19 apr, 2020

Mennesket bag fagpersonen

Man må aldrig glemme det menneske der er bag fagpersonen. Det der skaber mest tryghed og minimere mest muligt frustration i høj intensitets situationer er, at man bliver set som et menneske. Et menneske der har gode intentioner. Derfor skal ledelsen være i stand til at skabe rammer og regler, så man kan være sammen som personale og ledelse. I de møder skal man kunne undersøge de gode intentioner. I HabitusHusene tror vi på, at mennesker gør det godt hvis de kan. Derfor skal der skabes rammer og strukturer, hvor mennesker har mulighed for at gøre det godt. God ledelse sikrer derfor også at man bliver set som andet end en fagperson, men at man også bliver set som et menneske. Man skal ses som mennesket bag fagpersonen.

Ledelsen skal agere ”sproggartnere” og luge ud i udtalelser, hvor andre pålægges ansvaret for frustrationsfølelsen og/eller krisesituationen.

Se mere om hvordan vi er organiseret i HabitusHusene her
Hvis du er interesseret i at vide mere om jobmulighederne i HabitusHusene klik her

Har du lyst til at læse mere om HabitusHusene, vores strukturer og pædagogik, kan du følge med på vores blog her